online:
Která se jí nebojíme ?

S přibývajícím věkem dochází ke ztrátě kostních minerálů a hrozí riziko prořídnutí kostí - osteoporózy.

Ženy  po přechodu jsou v důsledku úbytku hormonů estrogenů, které se zapojují do vstřebávání vápníku,zvlášt náchylné k tomuto onemocnění.

Někdy se o ní říká, že je to nemoc nezdravého životního stylu.

Nadměrná konzumace bílkovin živočišného původu-zejména masa a vajec,moučných výrobků,sladkostí,tuků,alkoholu a kávy-zvyšuje spotřebu vápníku.

Významnou roli v prevenci hraje listová zelenina-brokolice,španát,kadeřávek,mangold a kapusta.

Pravidelná konzumace ostružin,borůvek,třešní a malin je také značně prospěšná.Mák je jedním z nejbohatších zdrojů vápníku.Denní spotřebu pokryje asi 60 g máku¨.

Sezam je možné pokládat za nejzdravější semínka vůbec.

Vysoký obsah organického vápníku, hořčíkun a fosforu je prospěšný km prevenci a léčbě osteoporózy a zlomenin kostí.

Soja y výrobky ze soji jsou bohateé na fytoestrogeny, které jsou svým složením podobné hormonům a napodobují lidský estrogen.

Vysoký obsah vápníku mají i některé mořské řasyale u nás se moc nepoužívají.

Lidovým lékem na osteoporózu je jablečný ocet.

Zvýšenou kyselostí v žaludku dochází k lepší absorpci vápníku.

Jak na to - do sklenice teplé vody dejte lžíci octa a užívejte před jídlem.

Za zloděje vápníku bývá často označována sůl.Její přílišný přísun-nadměrné solení-urychluje spotřebu vápníku a ničí naše kosti.

K léčivým bylinkám u této nemoci patří kopřiva a listy pampelišky-obsahují totiž vápník.

 

online:
S TROCHOU NADHLEDU-Denní horoskopy
ANDĚLSKÉ KARTY-vylož si
Sedni si v klidu,klikni na obrázek-obrázky se mění samy,vnímej mantru
Name
Email
Comment
Or visit this link or this one