online:

Akupresura

Akupresura je stará čínská metoda, která léčí mnohá běžná onemocnění. Tato léčebná metoda je založena na tlaku na akupresurní body, výsledkem je úleva od bolesti, posílení imunitního systému a velmi dobrá prevence řady onemocnění.

Akupresura má všestranné využití. Při dlouhodobějším působení si akupresura dokáže poradit i s nadváhou! Představuje zcela jiný přístup k problematice odstraňování problémů pohybového aparátu. Akupresura pracuje na principu uvolnění nahromaděné a zablokované energie v určitých místech na lidském těle.

Akupresura je kombinací masáže a akupunktury

jejíž je snad předchůdkyní. Místo vpichování jehel používají léčitelé silného tlaku palci nebo konečky prstů v místech akupresurních bodů, shodných s akupunkturními, což přináší úlevu od bolesti.

Akupresuru může bezpečně provozovat jen kvalifikovaný terapeut nebo lékař, ale jsou i terapie vhodné pro domácí aplikaci.

Akupresurní body

mohou být citlivé, takže při prvních návštěvách u terapeuta můžete mít nepříjemné pocity, třeba hluboké mrazení nebo bolest. Délka sezení trvá 30 až 60 minut a jejich počet se mění podle stavu pacienta. Úleva od bolesti v akutních případech může být rychlá, u dlouhodobých problémů může trvat déle. Akupresura má posilovat samoléčivé schopnosti těla, zvyšovat vitalitu a působit preventivně proti nemocem.

Akupresura a základy

Pokud se rozhodneme provádět akupresuru sami na sobě, je lepší, aby nás masíroval někdo blízký. Ten, kdo je ošetřován, musí být uvolněný a klidný, v místnosti musí být přiměřená teplota. Je lepší, když si dotyčný sedne nebo lehne na měkký koberec, při sedu může být páteř v napětí. Prohmatáním těla nalezněte akupresurní body, se kterými potřebujete pracovat, a zjistěte ty oblasti, které jsou citlivé – když některý orgán nefunguje správně, jemu odpovídající bod na těle může být citlivý na dotyk. Začněte důkladnou masáží s použitím palců nebo konečků prstů, vyvíjený tlak by měl odpovídat váze asi 4,5 kg, u malých dětí přiměřeně méně. Masáž musí probíhat ve směru toku energie meridiány. Zcela jistě se vyhněte bolestivému tlaku na tvář, břicho nebo klouby, užívejte rychlých pohybů, asi 50-100 krát za minutu. Dospělí vyžadují asi 5 až 15 minut masáže každého akupresurního bodu. Akupresurní masáž můžete sami na sobě opakovat tak často, jak je třeba. Pro bolestivé stavy obvykle stačí dvě až tři ošetření každou hodinu.

Bodová masáž

Akupresura zvaná také bodová masáž nebo akupunktura bez jehel, vyvolává příjemný pocit, povzbuzuje tělo a odstraňuje bolesti. Je míněna jako svépomoc, aby tělo používalo svých přirozených schopností regenerace. Podporuje oběh krve a lymfy, harmonizuje funkci nervového systému a reguluje činnost žláz z vnitřní sekrecí.

Jak provádět akupresuru

Před ošetřením se vždy uvolněte. Neměli byste požívat žádný alkohol ani analgetika, protože ovlivňují reakci vašeho těla. Studené ruce mohou na kůži vyvolat šokovou reakci; dbejte tedy na to, abyste si je předem patřičně ohřáli. Při provádění akupresury mějte krátce zastřižené nehty, jinak by se mohly při stlačování bodů bolestivě zarývat do pokožky. Je samozřejmé, že by nikdo neměl přistupovat k akupresuře, je-li hodně unavený nebo ve stresu, takže se nemůže plně soustředit.

Jak postupovat při akupresuře

Položte bříško prstu svisle shora na akupresurní bod a náležitě přimáčknete. Každá stimulace by měla být setrvalá, silná, rovnoměrná a jemná. Setrvalost znamená, že stimulace by měla trvat určitou dobu. Přitlačit na bod můžete od 5 – 7 sekund, uvolněte 3 – 5 sekund, tak že přestanete tlačit na bod, ale váš prst zůstane na místě. Opakujte asi třikrát, nejdéle však tři minuty na jeden bod.. U chronických nemocí se může dělat masáž denně. Když příznaky zeslábnou provádíme akupresuru 2 – 3x týdně, později jednou týdně Jak sami brzy zjistíte, na různé části těla je třeba vyvíjet tlak různé intenzity: například obličej je nanejvýš citlivý, a proto byste se jej měli dotýkat jen velmi lehce, zatímco vyvinuté svalstvo na ramenou a na zádech snese větší zatížení. Většina akupresurních bodů existuje na levé a pravé polovině těla. Stimulujte vždy oba body. Pokud aplikujete akupresuru na někoho jiného, oznamujte mu vždy předem, co se právě chystáte udělat a na jaké straně těla budete pracovat, aby se zbytečně neděsil a věděl, co ho čeká. Ptejte se ho, zda mu vyhovuje zvolená intenzita tlaku, nebo zda jej pociťuje jako příliš mírný, či naopak jako příliš silný. Postupujte podle toho, co vám sdělí. Akupresuru provádějte zcela koncentrovaně a pozorně. Nenechte se ničím a nikým rozptýlit, dokonce ani vlastními myšlenkami ne. Měli byste předem vyloučit jakákoli vyrušení zvnějšku, jako například zvonění telefonu, dotazy třetí osoby a podobně. Můžete také zavřít oči, aby vás při stimulaci nerušily žádné vizuální vjemy. Během akupresury dýchejte zhluboka a pravidelně. Tím docílíte výměny kyslíku a kysličníku uhličitého na celém povrchu plic, což organismu umožní optimálně zvládnout svůj úkol.Důležité přitom není pouze vdechování, nýbrž také vydechování, tedy proces, při kterém se zbavujeme odpadů, balastu a použitého vzduchu. Pokud dostanete křeč do prstů nebo vám ochabne ruka, stimulaci přerušte, protřepejte si ruku, nechte ji chvilku viset podél těla a proveďte několik hlubokých nádechů a výdechů. Potom můžete opět pokračovat.

Způsoby akupresury

Existují různé způsoby zpracovávání akupresurních bodů:

  • Lehký poklep konečkem prostředníku trvající dvě až tři minuty. Poslední článek prostředníčku si podepřete palcem a poklepávejte s volným zápěstím.
  • Setrvalý tlak bříškem prstu uvolňuje napětí. U každého člověka je třeba zjistit potřebnou intenzitu a délku trvání tlaku.
  • Pulzační tlak bříškem prstu nebo také kloubem působí budivě. Stlačujte bod dráždění v rytmu pulsu a střídavě povolujte: stisknout - povolit - stisknout atd.
  • Hnětení znamená, že přitlačíte prst na určité místo na pokožce a kroužíte jím.
  • Při tření - na rozdíl od hnětení - nestlačujete pevně kůži, nýbrž po ní jen zlehka kroužíte prstem.Třené místo se zahřívá. Je na vás, abyste zjistili, v jakém pořadí budete stimulovat body při léčbě určitého souboru potíží. Vyzkoušejte si několik variant a sledujte, která z nich bude nejúčinnější.
  • Jak dlouho celkem má trvat stimulace?

Platí však, že byste neměli stimulovat déle než patnáct až dvacet minut celkem všechny akupresurní body.

Kdy přestat s akupresurou

Časem, až zmizí bolesti a zbavíte se napětí, získáte cit pro to, kdy máte se stimulací přestat. Tato harmonizace se projeví minimálními změnami ve vibračním poli pokožky, které budete umět vnímat po dlouhodobějším nácviku při pozorném pohmatu. Po několika procedurách budete ve stimulovaném místě, ne ovšem v prstu často pociťovat určité tepání. Pokud je pravidelné a vyrovnané, značí rovněž, že je načase se stimulací přestat. Totéž platí, budete-li mít náhle pocit, že bod nereaguje.

Jak přestat?

Postupně snižujte tlak a ponechte prst v kontaktu se stimulovaným místem ještě asi dvacet vteřin, aby vjem tlaku pomalu odezníval. Nikdy neodtahujte prst prudce.

Počet procedur akupresury

Akupresura má dlouhodobější účinek, jestliže se provádí vícekrát. Jednorázová stimulace sice mírní bolesti, neodstraní je ale natrvalo, a proto byste měli mačkat tytéž body několik dní po sobě.

Zablokování akupresurních bodů můžete pociťovat jako fyzickou bolest nebo nepohodlí. Na emoční úrovni můžete cítit frustraci nebo podráždění. Použitím hlubokého, ale jemného tlaku prstů na specifické akupresurní body lze docílit uvolnění energetických bloků, odblokování zatuhlých svalových partií, výrazného zlepšení pohyblivosti kloubů nebo odstranění tolik bolestivých bloků páteře. Pomocí akupresury je možné vylepšit pohybový aparát komplexním působením akupresurních pomůcek, při kterém se postupně odstraňují energetické bloky svalstva a jejich úponů, a tím je docílena celková harmonizace svalového aparátu.

Působením na akupresurní neuromuskulární a neurolymfatické body se příznivě stimuluje neurologicko reflexní systém a lymfatické řečiště, což výrazně umocňuje konečný výsledek. Pomocí akupresury je možné regenerovat, ale i předcházet problémům pohybového aparátu. Akupresurou lze zvýšit kondici organismu, rozšířit celkovou hybnost, a tím zlepšit psychickou pohodu. Chcete-li udělat něco pro svoje zdraví, pak Vám nabízíme účinné a dostupné řešení!

 

Podle MODOM s.r.o. a Panna

online:
S TROCHOU NADHLEDU-Denní horoskopy
ANDĚLSKÉ KARTY-vylož si
Sedni si v klidu,klikni na obrázek-obrázky se mění samy,vnímej mantru
Name
Email
Comment
Or visit this link or this one